11 April 2012

2 Movie Straight

skrg dah start cuti sem, mula la smua kawan2 sekolah dulu saling contact2 nk ajak kuar lepak sama.. tp disebab kan smua ada haluan masing2 x sama tempat blaja so x smua sama cuti, pastu ada yg bz la nk selamatkan penguin la ada yg nk serang rasaksa.. mcm2 la.. so yg jadi kuar aku dgn lg 2 org kawan aku je.. kitorang jalan2 kat Sunway Pyramid, mujur la dia berlesen kreta bleh la jemput aku.. untung ada kawan mcm tu kan.. hehe.. so kat sana kitorang tgk 2 movie beturut-turut sbb aku kan bru lepas kan dri Jengkalifornia so mmg dh lme x tgk wayang so bile dh dpt kuar tu tgk la dua movie skali gus.... movie ni la yg kitorang tgk..

aku mmg suka tgk cerita yg ada tema action drpd full romantik.. cerita ni jugak sequel dari cerita Clash of The Titans.. crita ni mmg sesuai dgn aku lg pon aku mmg minat jugak cerita yg ada konsep mitos zaman Greek.. tak bermakna aku pecaya smua ni, tp sekadar hiburan sahaja.. ada plak kuda terbang kan?? merepek jer.. haha.. nsib baik xda gajah terbang kalau x abis sapa kat bawah kena berak gajah yg suka berak merata tu.. huhu.. dalam movie ni ada gak element comedy sbb x nk org tgk citer ni serius sgt kan.. secara peribadi aku bleh rate movie ni dlm 5/5



next movie yg aku tgk Mirror Mirror.. intro agak slow tp dh smpai tgh gempak.. ni crita snow white sbnar nya tp utk x menampak kan terlalu focus kepada watak snow white tu tajuk filem ni diubah sket.. mmg smua watak ditunjuk sama rata tp dlm crita ni snow white mcm berdikari tabah and pandai berlawan lepas 7 midget tu ajar dia main pedang.. mak tiri dia  Queen Clementianna plak main black magic nk kekal cantik, lain kali guna jer la Simply Siti senang xpayah nk guna ilmu hitam ni syirik.. hehe... and watak lain yang ada  Prince Andrew Alcott yg agak kacak gile2 tp sengal dlm citer ni tp dia la penyelamat untuk Kindom tu.. my personal rate will be 4/5

lepas abis tgk wayang tu kitorang g la makan2 jalan beli barang sket and aku bli kasut baru.. yey!! selepas 3 sem aku pakai kasut yg sama p class akhirnya tukar jugak.. sadis kan..haha.. anyway jemput2 la ke pawagam yg terdekat tgk crita ni best jugak taw... :D

No comments:

Post a Comment