14 February 2011

MDS?? Mahasiswa?? UiTM??


Apakah?? Hah MDS tu maksudnyer Minggu Distini Siswa ermm.. lebih kurang mcm orintasi la.. ok post kali ni aku nak citer pasal minggu MDS aku kat UiTM Pahang Jengka ni.. Benda alah ni start sehari selepas hari pendaftaran aku kat uitm ni yg bertarikh 27 December 2010.. ok mmg tak boleh nk nafi la kan siapa yg x exited dpt masuk ipta ni.. kalau org tu x seronok sah org tu kena syndrome H1N4 iaitu bengap yg teramat sehingga mencapai tahap cipan bertanduk rusa.. hah korang banyangkan lah sendiri.. haha~
 geng bas sekolah... hehe

Oleh kerana aku dah daftar, maka secara rasmi nyer aku bergelar mahasiswa di uitm.. yey….!! Mak bapak aku pon seronok skali.. ok back to main topic.. MDS tu berlangsung selama seminggu start dri mlm hari berdaftar tu.. mmg tipu la kalau x penat..

Activity MDS x lain x bukan adalah beperang dgr ceramah dri pagi sampai mlm selama seminggu cbe bayangkan nk naik bengkak telinga aku dgr kat DSG (dewan serba guna) tp budak2 uitm kat sini panggil dewan tu Dewan Sejuk Giler sbb mmg sejuk tahap antarctica peti sejuk yg atas.. kalau ckp pasal ceramah msti korang rase mcm, ala dgr ceramah jer bukan kena bina tembok besar cina ker buat rail kreta api ker yg kena buat just duduk diam2 then dgr.. tp x semudah yg disangka (cewah).. kitorang kena bgun awal giler pkul 4 pagi then kena kumpul kat padang dgn pakai formal.. cuba korang bayangkan.. mmg smua muka mcm zombie kampong pisang  bengkak mata2 smua sbb x cukup tido pastu kitorang dibenarkan balik bilik pkul 1.30 pagi.. hah dasyat kan.. brape lame la sangat kitorang dpt tido.. disebab kan tu jugak la ader yg sampai tertido masa dgr ceramah kat dewan tu.. x pikir lak air paip kan bilik mandi kolej kitorang sejuk mcm air terjun.. menjerit2 mandi.. haha..!

 view dri bilik aku..

view dri bilik aku gak time ni pkul 10am and still berkabus

bangunan class kitorang

Tp mcm biasa mesti ader kebaikan nyer gak kan.. so time tu jugak la aku dpt kenal ramai giler kawan baru.. nasib baik la.. so atlest ader gak la yg boleh buat teman borak,makan,jln2,tido skali xder la aku kesunyian.. hah terlupa lak.. roommates aku pon smua ok smua cukup sifat xder yg cacat.. and xder la yg mcm E.T haha.. yg penting bdak bilik aku smua non-smoker.. so selamat la dri segala ancaman penaklukan alien pencemaran udara yg tragis mcm bilik2 yg lain.. hehe.. hah tu la kesah MDS yg telah dipendekkan..

Aku nk gak la selitkan kisah time start blaja and class bermula.. classmates aku smua giler2 and so xder la konflik mak datin bergaduh or bermasam muka.. and aku jadi assistant class rep iaitu pembantu ketua class kira ok la tu kan ader gak la jawatan yg aku pegang kan.. so mmg tanggung jawab aku la jaga budak2 class aku yg banyak lemak songeh ni.. tp yg lg best time kitorang menang pertadingan persembahan mengikut kelas.. and kelas kitorang dpt nombor 1 mmg giler syeronok la aku lelompat biler dorang announce yg class aku menang.. hehe

time belatih buat show..



bukak hadiah lpas abis class.. hehe..

ermm tu jer la penat jari aku menaip ni..oleh itu jumpa anda di masa dan rancangan yg sama di TV E.Z cewah..

No comments:

Post a Comment