21 May 2012

Aku Bertunang..!




Sebelom aku cite panjang mari baca mukadimah dlu.. Memang menjadi hasrat setiap ibu bapa nk melihat anak mereka mendirikan rumah tangga.. yang menjadi konflik sekarang ni.. kebanyakan anak2 akan memberontak sebab kebanyakan pasangan mereka dipilih oleh keluarga serta famili mereka.. dalam kes aku ni pon kelihatan ini bukan pilihan aku sendiri...

kenapa bukan pilihan aku yang menjadi pilihan dorang..?? kenapa tak bagus ker pilihan aku tu?? aku rasa pilihan aku memang tak mengena dengan mata dan pikiran logik diorang.. so dorang pon meneruskan pertunangan aku tu dengan orang lain..  sebenarnya aku tak berminat nk memikirkan tentang keadaan aku dalam alam perkahwinan ini kan pula mahu bertunang pada umur yang awal ni...

tetapi yang penting kejadian bertunang ni semua hanyalah mainan MIMPI aku..!! hahaha! cemas tak??  hahaha.. actually dri mula tadi tu kejadian dalam mimpi aku hari tu.. smpai sekarang aku x bleh lupa mimpi tu sbb dalam kejadian tu ada bahagian yang aku paling tak minat...

dalam mimpi aku tu jugak.. orang yang aku sayang dan aku sayang serta kasihi yang telah aku bagi seluruh kasih sayang aku sebelom ni datang rumah aku sebelom kenduri bertunang tu dijalan kan... dia yang diberi nama Cik M.. tp kenapa dia turut dijemput hadir... ape tujuan dia datang kenduri tu ....?

Semasa aku tengah sibuk bersiap untuk kenduri pertunangan aku tu.. seseorang telah memberi tahu aku yang ada org nk jumpa dengan aku diruang tamu.. lalu aku pon pergi keruang tamu dan yang aku lihat Cik M ada duduk bersama seorang budak kecil yang dia bawak tu yang masih menjadi misteri bagi aku.. adakah itu anak dia.. atau pon adik dia..??  lepas aku tanya ape tujuan dia datang kenduri aku tu dia berkata "boleh tolong saya tak siapkan kerja assignment saya ni.. saya tak paham la.. awak boleh tolong tak"

lalu aku pon bantu la dia dengan rasa bergitu aneh sekali.. kerana kalau bukan aku akan bertunang dlm mimpi tu... kami masih mempunyai perasaan sayang sesama kami.. kami juga telah membuat sejarah yg sangat akan aku ingat sampai aku tua nnt....

selepas smua tu... aku terjaga dari mimpi.... tapi adakah smua ni sekadar permainan tidur.. atau pun ada petanda kepada sesuatu kejadian yang akan datang atau pun yang sudah lalu..???

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. haha...
    mimpi smua nya random..
    kalau bleh kawal mmg aku kawin lari dgn skandal aku tu dah.. HAHAHA! *nyorok nnt mak dgr*

    ReplyDelete