06 April 2012

8 Tahun Tak Balik!

terpejam plak silau sgt.. ;D

nk thu x aku ni anak jati kelahiran selangor.. (Hidup Selangor...!! iklan jap) so makna nyer parents pon org selangor... :D
ok.. ni nak cite pasal kepulangan aku yg kacak ni ke kampung di Sungai Besar selepas lebih 8 tahun gak la x jejak kaki kat sana sbb atok nenek dah x da kan yg ada pon sedara jer la oleh itu kami pon pergi la melawat sedara yg masih meneruskan kehidupan di sana.. (bunyi sadis jer..)

melakukan aksi-aksi batak rabik.. haha..

hah.. rumah tu btol2 kat sebelah sawah padi.. sempat gak la aku buat montage Ombak Rindu kat situ main lari2 ala2 kabikushikabigam kat tgh sawah tu.. nsib baik x da buaya ke naga ke yg tarik masuk sawah tu kalau x jd lauk aku.. huhu.. bile rumah sebelah sawah padi nk makan nasi PETIK je ikot tingkap dapor snang.. (ingat buah limau ke) haha..  makan nasi fresh dari sawah.. rase pon lain lagi sedap..!!  nasi dah ada kena ada lauk plak.. lauk dorang x beli dorang tangkap guna machine-gun tembak ikan kat parit ikan depan rumah tu.. haha.. tragis x? tangkap guna tgn jer la.. pakcik sedara aku tu mmg membesar kat sana so mmg kemahiran typing menangkap ikan tu mmg hebat.. tp kan malang nyer aku x makan ikan air tawar ni.. sbb x dilatih.. hehe.. 

 belut dikorbankan utuk kecantikan wajahku.. haha!

so aku makan sardin dgn belut jer.. WHAT..! BELOT..! cewah poyo plak.. ye belot 1st time cuba makan rase ok la.. pakcik aku tu ckp belut banyak khasiat utk badan so aku pon try la makan, then pakcik aku ckp lagi darah belut elok sgt untuk kulit.. so abis satu muka aku dilumur darah belut.. time tu pon banyak lak jerawat comel kiki lala timbul ha kena la benda tu... hehe.. hah!!! sambong cite ikan air tawar td tu, disebabkan ikan tu smua fresh2 kan so warga2 feminine di rumah tu pon bertindak pantas ke atas ikan2 tersebut lalu di hempas2 ke block kayu tu dgn rakus ali baba-nye bagi pening ikan tu sebelom proses seterus dilakukan.. aku kat dlm rumah meronta2 simpati dgn kaedah ikan tu sebelom ditelan oleh perut buas manusia.. (sadis kan ayat) tp mmg nasib baik la aku x makan ikan air tawar tu so x kesah la nk kesian pon kan.. 

so jgn ingat org kampung xda kemahiran.. mereka lagi hebat dari segi survival kalau dok dlm hutan pon x kesah pandai jer nk hidup.. cuba cmpak org bandar gerenti x lama berenang ikot sungai tunggu smpai laut.. haha.. peace :D

No comments:

Post a Comment